Oud & Nieuw in Thailand + aankomst Maleisië - Reisverslag uit Langkawit, Maleisië van Desiree Bikker - WaarBenJij.nu Oud & Nieuw in Thailand + aankomst Maleisië - Reisverslag uit Langkawit, Maleisië van Desiree Bikker - WaarBenJij.nu

Oud & Nieuw in Thailand + aankomst Maleisië

Door: Désirée

Blijf op de hoogte en volg Desiree

07 Januari 2017 | Maleisië, Langkawit

Hallo allemaal,

Hier weer een update, deze keer vanuit Maleisië. Afgelopen anderhalve week hebben we met z’n vieren mogen doorbrengen, want we hadden bezoek van Joost en Monique. Na in Bangkok Kerst gevierd te hebben, was het tijd om wat te relaxen op één van de Thaise eilanden, Kho Tao. Alhoewel, voor Monique, Joost en mij was het relaxen. Rebecca heeft een 3 daagse duikcursus gedaan om haar duikbrevet te halen. Dit betekende dus een theorie + praktijk examen. Natuurlijk is ze voor allebei geslaagd en is ze nu dus een duikbrevet rijker. Ondertussen hadden ook wij ons uitstekend vermaakt. Vooral een boottrip rond het eiland was erg leuk. Tijdens deze boottrip was er tijd om te snorkelen, te zwemmen, en hebben we een eiland met prachtig uitzichtpunt bezocht. Op en top vakantie dus.

Na Ko Tao zijn we naar het eiland Koh Samui gegaan onder andere om oud & nieuw te vieren. Gelukkig waren we weer met z’n vieren herenigd. Vlakbij ons hostel was er een strandfeest georganiseerd met vuurshow en een dj. Hier zijn we dus naar toe gegaan. Heel leuk en chill om op het strand oud en nieuw te kunnen vieren 

Om ons bezoek niet het idee te geven dat we niks anders doen dan luieren op het strand, hebben we ook nog wat sportiefs ondernomen. We hebben het Khao Sok national park bezocht. Dit is een van de oudste regenwouden ter wereld. We hadden een 2-daagse tour in de jungle geboekt. De overnachtingsplaats was heel bijzonder. Midden op een meer stond er een rij met hutjes die dus alleen per boot te bereiken waren. Aangekomen bij de hutjes, konden we even lunchen waarna we onze eerste hike begonnen, wat best wel een uitdaging was. Het pad was een en al modder. Soms moesten we door een beekje van wel 1,5 meter diep. Het eindpunt van de hike was een grot. Ook de grot stond vol met water dus het was een heel spektakel om door het water, dat soms tot aan je schouders kwam, en de donkere gangen van de grot het eindpunt van de grot te bereiken. De volgende dag hebben we vanuit de boot nog gibbon aapjes kunnen zien die in de bomen hingen, en hebben we nog een wandeling gedaan. Weer naar een grot met deze keer heel veel vleermuizen en spinnen van wel 10 centimeter lang. Na dit avontuur was de tour tot z’n einde gekomen.

Dezelfde dag hebben we nog de bus naar Phuket genomen, de eindbestemming voor Monique en Joost. We hebben door de stad geslenterd en nog even op het strand gelegen. Als afsluiting hebben we met z’n vieren bij een leuke strandtent gegeten waarna het tijd was om afscheid te nemen. We hebben een superleuke tijd gehad met elkaar.
Rebecca en ik zijn nog een nachtje in Phuket gebleven, en hebben daarna onze reis vervolgd richting Maleisië. Omdat de afstand niet in één dag te bereizen was, hebben we dichtbij de grens, in een plaatsje waar we geen enkele andere toerist gezien hebben, onze laatste Pad Thai gegeten en overnacht.

Gisteren zijn we aangekomen in Maleisië wat toch wel heel anders aanvoelt dan de andere vier landen die we gehad hebben. Ten eerste is Maleisië een overwegend Islamitisch land, terwijl Thailand, Laos, Vietnam en Cambodja overwegend Boedhistisch zijn. Daarnaast is de keuken ook best wel verschillend. Al met al wel weer vernieuwend dus! Het weer is er helaas niet echt beter op geworden, veel regen. Hopelijk kunnen we na vandaag weer genieten van het zonnetje!

Groetjes uit Langkawi!

• 07 Januari 2017 - 11:13

Kees Bikker:

Wat een prachtig verhaal weer Désirée! Fijn dat jullie ook met z'n vieren zo'n leuke tijd hebben gehad.
    In Maleisië geldt maar een beperkte godsdienstvrijheid, ben benieuwd wat je ervan merkt.
    Liefs van je vader.

• 07 Januari 2017 - 15:16

Erica De Mik:

Ha Desi, Wat een avontuur...! Hier in Ammers vandaag code oranje, dus opgepast voor de ijzel en de sneeuw! Een heel gelukkig nieuwjaar!

• 07 Januari 2017 - 19:22

Fam Lakerveld:

Dees gelukkig nieuwjaar je zult wel veel gezien hebben en beleefd groeten uit tienhoven

• 08 Januari 2017 - 16:58

Charl De Pauw:

Nog de beste wensen dames, zo te horen zijn jullie straks klaar voor een flinke obstaclerun. Maar dan wel zonder die spinnen jakkes jugggg. Nog een fijne tijd verder

• 10 Januari 2017 - 20:11

Oma Bakker:

Geweldig verslag weer, samen met Hetty heb ik het zitten lezen.
    zij is ook wel eens in Maleisie geweest.
    We hebben genoten.
    Groetjes oma en Hetty

Geniet er nog van dames!!

• 14 Januari 2017 - 12:35

Kees Bikker:

lieve meiden,

Ik begreep van Désirée dat het 31 graden is in Maleisie. Welnu, hier maken we ons op voor de winter. Beetje sneeuw en volgende week vorst. Volgens de weerprofeten kunnen we dan schaatsen. Voor je broer dus alle 'hands' aan dek...
    Gaan jullie de laatste week samen nog wat ondernemen of een beetje relaxen?