Terug bij af in Thailand - Reisverslag uit Muang Ngoy, Laos van Desiree Bikker - WaarBenJij.nu Terug bij af in Thailand - Reisverslag uit Muang Ngoy, Laos van Desiree Bikker - WaarBenJij.nu

Terug bij af in Thailand

Door: Rebecca

Blijf op de hoogte en volg Desiree

27 December 2016 | Laos, Muang Ngoy

Heiya Hollands volk,

Het is al even geleden dat we wat van ons hebben laten horen dus volgt hier weer een samenvatting van de avonturen die we afgelopen weken weer mochten meemaken. We waren vorige keer gestrand bij onze eerste stop in Laos.

Met een bootje zijn we vanaf dit eerste dorpje naar een volgend dorpje, Nong Khiao, gevaren. Uiteraard werd dit voor de schipper financieel voordelig aangepakt en werden in het smalle houten bootje ruim 20 mensen gepropt en zowaar, ondanks dat hij steeds dieper kwam te liggen en het water door sommige kiertjes naar binnen kwam zijn we niet gezonken, top! In dit plaatsje hebben we onder andere een klim gemaakt naar een heel mooi uitzichtpunt, twee grotten bezichtigd, mogen aanschouwen hoe een kat midden op straat werd geflambeerd en met scooters door dorpjes in de omgeving getoerd waar welvarendheid toch wel enigszins ver te zoeken is.

Toen werd het tijd om door te gaan naar het toeristische plaatsje Luang Prabang waar we met een lokaal busje heen gingen. Om de financiële voordeligheid te behouden werd hier gewacht tot het busje vol zat eer we de weg op gingen, dat kan natuurlijk ook. In dit plaatsje verbleven we in een erg gezellig hostel waar we leuke mensen ontmoetten waar we ook mee op pad gingen. Zo gingen we met een groepje naar de Kuang Si watervallen, een uitgebreide trapsgewijze waterval met mooi azuurblauw water. Verder hebben we in en rond Luang Prabang nog veel lekkere stokbroden en fruit smoothies geconsumeerd, aan tafel geschoven bij een groep Laotiaanse schooljongens die graag liedjes zongen, een ethisch verantwoord museum over de Laotiaanse stammen bezocht en gewoon gepoold en gerecreëerd op het dakterras. Na een paar dagen vertrok ons vliegtuig naar Chiang Mai, een stad in het noorden van Thailand.

In deze stad hebben we o.a. genoten van een diversiteit aan eten op een uitgebreide nachtmarkt met live muziek en een yoga klasje bijgewoond. Ook hebben we op fietsen rondgecrosst en kwamen we uit bij een weggestopt, nog half functionerend lepra dorp waar Desiree eindelijk weer eens de sterren van de hemel kon spelen op een piano.

Toen werd het tijd voor Pai, een klein backpackersdorpje richting Myanmar waar de hippie cultuur helemaal hip is. Uiteraard zijn wij nu dan ook enkele tatoeages en dreadlocks rijker. Wat hier toch wel de meeste aandacht van ons heeft gekregen is de nachtmarkt met een grote variëteit aan heerlijk eten. Vooral de bakkers kraam met taartjes en toetjes en dingen heeft het er niet ongeschonden vanaf gebracht met onze aankopen. Verder hebben we in Pai twee dagen op scooters rond gecrost over heerlijke bergwegen met prachtige uitzichten, een mooie en rustige grot bezocht achter een lokaal vrouwtje met een gaslampje aan en in een “hotspring” gezwommen, feitelijk gezien een heldere beek met badwater temperatuur, dat werd wel gewaardeerd. Ook een avontuurlijke wandeling over en door de grand canyon van Thailand (of eigenlijk Pai) en chillen aan een zwembad met een verse kokosnoot mocht niet ontbreken aan onze tijd daar.

Vervolgens zijn we met een busje terug naar Chiang Mai gegaan (weg met 762 bochten, ideaal) en vanaf daar een dag later met de nachttrein naar Bangkok afgereisd. Toen was het rondje af en waren we weer terug waar we de reis zijn begonnen. Maar gelukkig houdt het hier niet op! In Bangkok kwamen we Monique (een gezamenlijk vriendinnetje) en Joost (de vriend van Desiree) tegen en met hen hebben we Bangkok nogmaals verkend en mochten we ook kerst vieren. De rouw van de Thaise bevolking was nog wel duidelijk zichtbaar in de stad, vooral bij het paleis van de koning.

En nu zitten we op Koh Tao, een tropisch eiland in het zuidoosten van Thailand. Met een nachtbus mochten we hier aankomen en nu is er weer een tijd aangebroken van weer even echt vakantie vieren.
Ten slotte hopen we dat men in Holland ook een fijne kerst heeft gehad en aangezien het al bijna 2017 is, alvast een fijne jaarwisseling en gelukkig nieuwjaar!

Liefs,
Aziatische Hollanders

• 27 December 2016 - 19:21

Kees Blokland:

Beste Desiree en Rebecca,

Wij dachten al waar blijven de reisverslagen?

Maar zie daar is er weer een!

Jullie ook een goede jaarwisseling in het verre Oosten.

GR Kees Blokland

Ook de groeten van opa en oma Blokland.

• 31 December 2016 - 13:21

Hadassa Bakker:

Hoi hoi,
    Klinkt echt super tof!!
    Wel een beetje jammer van die kat...:(
    Maar hebben jullie échte tatoeages of kun je ze er met water afspoelen?;)
    Groetjes Hadassa