Het afscheid nadert! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Desiree Bikker - WaarBenJij.nu Het afscheid nadert! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Desiree Bikker - WaarBenJij.nu

Het afscheid nadert!

Door: Désirée

Blijf op de hoogte en volg Desiree

21 Januari 2017 | Maleisië, Kuala Lumpur

Dag lieve mensen!

Na 3 mooie maanden hier in Zuid-Oost Azië komt de dag dat ik (Désirée) terug ga naar Nederland steeds dichterbij. Zelfs zo dichtbij, dat we momenteel alweer op onze laatste bestemming in Maleisië bivakkeren. Dat betekent van mijn kant het laatste reisverslag. Maar geen paniek! Rebecca heeft besloten er nog 3 weekjes Nepal aan vast te plakken, dus misschien volgt er nog wel een reisverslag van haar kant.

Maar wat hebben we de afgelopen 2 weken allemaal gedaan? Onze eerste bestemming was het eiland Langkawi, waar we de eerste dagen weinig hebben kunnen doen vanwege de regen. De laatste dag hebben we nuttig besteed. Het was heerlijk weer dus we hadden scooters gehuurd om iets meer van het eiland te zien. Een waterval + 2 mooie stranden hebben we bezocht.

De volgende dag zijn we met de boot naar Georgetown op het eiland Penang gevaren. In Georgetown hebben we met behulp van een zogenaamde ‘hop-on hop-off bus’ de stad + het eiland verkend. Verder hebben we hier trouwens echt heerlijk gegeten. Er wonen heel veel Indiërs in Maleisië, waardoor er overal Indisch eten te verkrijgen is. Chicken Masala met een garlic naan is daarbij onze favoriet, waardoor dit bijna dagelijkse kost is voor ons.

Onze reis vervolgde zich naar de Cameron Highlands. De naam zegt het al, het is een hoogvlakte. De temperatuur was daardoor aanzienlijk lager, rond de 24 graden. Nog steeds niks te klagen dus ;) Het letterlijke en figuurlijke hoogtepunt hier was toch wel de tour die we mochten doen. In een mooie landrover werden we opgehaald door een zeer vriendelijke man. Met een groepje van 6 hebben we een theeplantage bezocht, zijn we naar het hoogste punt gereden met mooi uitzicht, hebben we in een bemost woud rondgelopen en zijn we naar een vlindertuin geweest waar Rebecca en ik zelfs een kleine slang mochten beethouden.

Na de Cameron Higlands stond het plaatsje Kuala Tahan op het programma dat naast het Taman Negara National Park ligt. Volgens de kenners is dit het oudste regenwoud dat er bestaat. Ons vervoer van de Cameron highlands naar dit plaatsje werd gedeeltelijk per motorboot uitgevoerd. Erg leuk en mooi. Aan insecten geen gebrek hier trouwens. In ons bungalowtje werden we gezelschap gehouden door een aantal gekko’s, een kakkerlak en ontelbaar mieren en muggen. Een wekker hadden we trouwens niet nodig hier. Elke dag rond 8 uur werden we gewekt door een aantal kukelende hanen die onder ons hutje rondliepen, door spelende kinderen op het schoolplein dat zich op 50 meter afstand bevond, en door het ochtendgebed dat uit de dichtstbijzijnde Moskee klonk. In het Taman Negara park hebben we samen een prachtige tocht van 3,5 uur gelopen. Onderdeel hiervan was het lopen van de Canopy Walkway. Dit is een wiebelige loopbrug op zo’n 45 meter hoogte en van zo’n 400 meter lang. Hele vette ervaring!

Met een lokale bus zijn we afgelopen donderdag van Kuala Tahan naar de hoofdstad van Maleisië, Kuala Lumpur, gereisd. Het leek ons wel wat om zo aan het eind van de reis het er nog even goed van te nemen en heel hard te chillen. We hadden dus een hotel met zwembad op het dak geboekt. Gelukkig werden we niet teleurgesteld maar wel aangenaam verrast door de mooie kamer, met heeeerlijk zachte bedden en het zwembad op het dak. Gisterenmiddag hebben we wat highlights van de stad bekeken en ‘s avonds hebben we een fonteinshow gezien met uitzicht op de enorm hoge twin towers. We vermaken ons hier prima dus!

Aankomende maandag, over 2 dagen dus al, is het avontuur voor mij echt afgelopen. Ik kijk terug op drie hele mooie maanden met veel verschillende ervaringen. Erg interessant om wat gezien te hebben van een totaal andere cultuur en natuur. Verder was het ook interessant om mensen uit zoveel verschillende landen over de wereld te ontmoeten. Ik heb er van genoten dus om deze reis samen met Rebecca te mogen maken! Maar ik zie er ook zeker naar uit om familie en vrienden eindelijk weer te mogen ontmoeten.

Liefs uit Kuala Lumpur!

• 21 Januari 2017 - 09:52

Kees Bikker:

Vanmorgen je verhaal gelezen Désiréé (wat kun je toch goed schrijven...). Leuk dat jullie zoveel uitstapjes hebben gemaakt en veel verschillende dingen van natuur en cultuur hebben gezien. Ik zie er naar uit je maandag weer te ontmoeten, drie maanden je dochter fysiek missen is een hele opgave...
    Nu ik dit zit te schrijven op m'n werkkamer, met uitzicht op de boezem, komen er schaatsers voorbij. Het ijs is nog niet sterk, gisteravond adviseerden de weerprofeten op het NOS journaal om alleen op ondergelopen weiland te rijden maar daar trekken de Noorlozers zich niets van aan.
    Je broer Jan is een nieuwe voorraad schaatsen halen, in Vriezenveen, dat ligt in Overijssel. Om 8.00 vanmorgen vertrok tie met mijn auto, die heeft meer ruimte om schaatsen te vervoeren dan de Polo.
    Désirée, geniet nog de laatste dagen en ik wens je alvast een goede reis.
    Rebecca, jij hebt nog een paar mooie weken voor de boeg, het dak van de wereld noemen ze het Himalayagebergte toch? Pas goed op jezelf!
    Liefs Pa.

• 24 Januari 2017 - 19:00

(t) Anne:

Wat een leuk verslag weer van jullie reis. Heerlijk om te lezen. Het zorgt ervoor dat mijn vakantie-verlanglijstje nog langer wordt dan die al was...
    Vrijdag is hier bij ons thuis een benefiet diner voor Cambodja. We zullen je missen maar misschien kun jij als je terug bent een keer voor ons Aziatisch koken?:) Vrijdag gaat Anna, de dochter van Joke voor ons een maaltijd maken.
    Een goede tijd gewenst nog in Nepal, geniet ervan . Maar kom dan maar weer eens richting Nederland hoor, we missen je !
    Desiree, goede thuisreis !

Liefs, Anne