De eerste week in Thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Desiree Bikker - WaarBenJij.nu De eerste week in Thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Desiree Bikker - WaarBenJij.nu

De eerste week in Thailand

Door: Désiree

Blijf op de hoogte en volg Desiree

20 Oktober 2016 | Thailand, Bangkok

Hallo allemaal! Het leek ons leuk om jullie op de hoogte te houden door middel van dit online reisdagboek. Vorige week woensdag is de reis begonnen. Na een reis van 14 uur met een overstap in Moskou, kwamen we vorige week donderdagochtend in Bangkok aan. Aangezien we een nachtje hadden overgeslagen en vanwege het tijdverschil, waren we allebei de hele dag een beetje gaar. Toch ´s middags een beetje in de stad rondgelopen om de buurt te verkennen. Rond 8 uur lagen we al in bed om een beetje bij te slapen. De volgende ochtend hebben we eerst zelf een beetje door Bangkok rondgelopen. Heel apart om te zien hoe anders het leven er hier aan toe gaat vergeleken met wat wij gewend zijn. Het leven speelt zich hier grotendeels af op straat. Waar je ook kijkt, overal zie je kraampjes met eten en andere dingen. ´s Middags leek het ons leuk om met de fietsentour van Co van Kessel mee te gaan. Omdat we erg laat waren, moesten we wel bij een tuktuk instappen, die ons daar bracht. We scheurden door de straten van Bangkok. Het was erg leuk om een keer mee te maken. De fietstocht zelf was ook echt heel leuk. Met een groepje van 10 werden we rondgeleid door twee Thaise. Vrijdag was precies de dag na het overlijden van de koning. We hebben er op zich niet heel veel van gemerkt. Het gewone leven ging gewoon door in Bangkok. Wat wel opvallend was, was dat vrijwel iedereen helemaal in het zwart gekleed was. ’s Avonds wilden we nog graag naar een van de hoogste rooftop bars van Bangkok. Het was echt supervet om over de ontzettend grote stad Bangkok uit te kijken. Het uitzicht was prachtig. Na 2 dagen in Bangkok geweest te zijn, hadden we wel even genoeg van de drukte en chaos. Daarom zijn we zaterdag naar Ayutthaya vertrokken. Ayutthaya is een oude stad vol ruìnes en oude tempels. We hebben dus 2 dagen fietsen gehuurd en zo de stad en oude tempels bekeken. Tijdens het fietsen nog wel wat avonturen meegemaakt. Rebecca is door 2 honden aangevallen, maar gelukkig was ze, ze net te snel af. Daarna sprong er een local bij mij achterop de fiets, waar we heel moeilijk weer vanaf kwamen. De vrouw heeft dus ongeveer een kwartier bij me achterop gezeten. Dinsdag wilden we graag door naar Koh Chang een eiland in de golf van Thailand. Aangezien het toch best wel een heel eind is vanaf Ayutthaya, hebben we overnacht in Trat. Gisterenochtend zijn we dus aangekomen in Koh Chang. Ons eerste contact met het zeewater is dus een feit. De hele middag een beetje op het strand gehangen en in het water gelegen. ´s Avonds nog een lekkere cocktail op in een barretje in de buurt. Het leven op dit eiland is weer heel anders dan dat in de vorige bestemmingen. Hier zie je vooral toeristen, en gaat het er heel chill aan toe. We verwachten dus nog wel een aantal dagen hier te blijven.

• 20 Oktober 2016 - 09:24

Erica De Mik:

Klinkt heel avontuurlijk desi, geniet van je reis!

• 20 Oktober 2016 - 09:45

Evelien Bikker:

Hoi Désirée,

Leuk verslag en mooie foto's. Zo krijgen we er iets meer idee van wat jullie doen, zien en meemaken.
    We zien uit naar het volgende verslag.

• 20 Oktober 2016 - 13:19

Rosanne:

Hee Desiree, Super dat je het zo naar je zin hebt. Ga er van genieten! Leuk dat we via je blog een beetje mee kunnen genieten van jullie avonturen! :) Enjoy! X

• 20 Oktober 2016 - 14:17

Arie Van Honk:

leuk hoor om je zo te volgen zien wij ook eens wat van de wiide wereld veel plezier

• 21 Oktober 2016 - 16:07

Jeannette:

Wat een avontuur al, geniet ervan!

• 24 Oktober 2016 - 21:09

Andre:

Hee Rebecca,
    Heel het internet afgezocht en jawel gevonden jullie blog.
    Niet laten bijten door die honden(Kijk uit voor Rabiës)
    Jij moet ze bijten!!!!!!!
    Heel veel plezier en geniet van dit avontuur.

• 05 November 2016 - 14:48

Rudolf En Yvonne De Jongh:

Deze reizen die jullie nu maken hebben wij 35 jaar geleden voor het eerst gemaakt , toen was Azie nog heel anders en je had geen internet, waardoor we soms weken geen contact konden maken met het thuisfront en er was nog heel weinig westerse invloed. Bijvoorbeeld, niemand had TV, waardoor ze geen idee hadden hoe het leven in Europa was. Ik heb begrepen dat jullie hierna naar Vietnam gaan, ik wil twee dingen aanbevelen: probeer een heel stuk met de trein van Saigon naar Hanoi langs de kust te rijden, het is een prachtige rit en ook nog heel goedkoop en uiteraard ook naar de Halong baai gaan en daar een of meer nachten op een boot slapen. Dus heel veel plezier en succes met deze spannende reis, we lezen wel op jullie blog hoe het verder gaat. Rudolf en Yvonne