Thaise eiland avonturen en Cambodja - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Desiree Bikker - WaarBenJij.nu Thaise eiland avonturen en Cambodja - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Desiree Bikker - WaarBenJij.nu

Thaise eiland avonturen en Cambodja

Blijf op de hoogte en volg Desiree

27 Oktober 2016 | Cambodja, Phnom-Penh

Ha Hollanders,

Ondertussen zijn we alweer een week verder. Aangezien het voor ons als een maand voelt en we alweer in een ander land zitten geven we jullie graag een nieuwe update van ons backpackers bestaan.

Bij de vorige blog waren we net op het eiland Koh Chang beland, nou dat beviel helemaal prima! Een heerlijk tropisch eiland waar we vlakbij een backpackers strand zaten met palmbomen en heerlijke golven, compleet met een chille bar recht aan het strand. Ook werden daar aan het strand massage bedden waargenomen welke uiteraard even uitgeprobeerd moesten worden. Deze ervaring werd wel verschillend gewaardeerd, zo vond de ene helft van het reisgezelschap het wel positief terwijl de andere helft voornamelijk rugletsel opliep van al die agressiviteit.

Op het eiland is er ook nog deelgenomen aan een jungle tocht met een heldhaftige Thaise indiaan die ook nog eens helemaal enthousiast met zijn 4x4 pick-up door de bushbush crosste. Hierbij liepen we door mangrove bossen, langs het strand en ja ja ook de jungle. Het feest werd helemaal compleet toen we een duik mochten nemen in een beek waarbij we ook onder een waterval konden zitten.

Na vijf nachten in onze bungalow te hebben doorgebracht, mooie zonondergangen te hebben bekeken en een afsluitende pool-avond (als in poolen) met Polen was het tijd om Koh Chang te verlaten, en daarbij ook tijdelijk Thailand. Toch even in het kort wat we al hebben geleerd over/in Thailand:
- Ze rijden aan de linkerkant
- Voorrang moet je absoluut niet verlenen maar nemen
- Thaiboys laten er geen gras over groeien
- Het observeren van tempels en de architectuur die daarin is verwerkt
- Thailand is goedkoop, ook goedkoper dan Cambodja, dus daar moet je shampoo kopen

Afgelopen maandag vertrokken we met een minivan richting de Cambodjaanse grens. Voor de grens werden we nog wel even bij een gaar restaurantje gedumpt, wat we hoopte dat niet zou gebeuren, waar ze ons een visum wilden aansmeren maar wij hebben als sterkte krijgers van ons af gevochten en mochten toch door. Uiteindelijk zijn we aan het eind van de middag aangekomen bij ons mooie en voor backpackers luxe guesthouse in Siem Reap.

Deze stad is bekend vanwege de tempel ruïnes van de verloren stad Angkor van ongeveer 1000 jaar oud. Als echte Hollanders sprongen we uiteraard weer op een fiets om op avontuur te gaan tussen deze oude gebouwen, wat een bezoek zeker waard was. Uiteindelijk hadden we aan vier van de heel-veel tempels genoeg om onze dag te vullen, waarvan de eerste nog was doorgroeit met bomen en de laatste de grootste ter wereld.

Na nog een dag te hebben rondgekeken in Siem Reap en ’s avonds traditionele dansen te hebben geobserveerd zijn we vandaag met een bejaarde busreis naar de hoofdstad gesprint, Phnom Penh. Het ging hierbij wel om hippe ouderen. Desirees Duits-Franse opa zat al voor het middaguur aan een blikje bier en mijn bijna-gepensioneerde liefdadigheidswerkers werden erg enthousiast van Luckytv.

Nu is de avond ondertussen gevallen in de hoofdstad en gaan we straks maar weer eens op zoek naar eten van de straat.

Liefs uit Phnom Penh

• 27 Oktober 2016 - 22:33

Charl De Pauw:

Spannend allemaal dames, lijkt wel een jongens uh meiden droom.

• 28 Oktober 2016 - 14:29

Miriam:

Aaaah vet leuk rebec!!!! Geniet ervan!!!!!

• 01 November 2016 - 07:53

Jannie Verbaan:

Hoi allebei...wat leuk om julie verhalen te lezen..!
    Een geweldige belevenis!

Veel plezier nog!

• 05 November 2016 - 11:05

Kees Bikker:

lieve meiden,

Ik begreep dat jullie volgende week naar Vietnam gaan. Zonet wat over Vietnam gelezen. Als ik de website backpackeninazie.nl mag geloven, staan jullie weer mooie dingen te wachten:
    - Ho Chi Minh, voorheen Saigon. Om in de sfeer te komen moet je het liedje 'goodnight Saigon' van Billy Joel maar weer eens beluisteren. Het oorlogsmuseum daar lijkt me wel leerzaam
    - Hoi An, volgens de site is het daar zo mooi dat de meeste packpackers niet meer weg willen...
    - Hanoi. Daar zie je de invloed van de communisten nog goed terug in het dagelijks straatbeeld, lijkt me heel interessant.

Geniet ervan!

Kees

• 05 November 2016 - 15:58

Rudolf:

Lees onze reactie op het eerst reisverslag, er ging iets verkeerd!